Terug naar overzicht verhalen

/Universal Robots   /Interview   /Logistiek & Warehousing   /Palletiseren  

Packservice overwint arbeidstekort met innovatieve palletiseerrobot

Packservice overwint arbeidstekort met innovatieve palletiseerrobot


/Universal Robots   /Interview   /Logistiek & Warehousing   /Palletiseren  

Terug naar overzicht verhalen

Met het oog op het nijpende tekort aan medewerkers en de wens om de gezondheid van hun personeel te verbeteren, was Packservice al 7 jaar op zoek naar de perfecte palletiseeroplossing. Hun zoektocht eindigde bij de Smart Palletizer.

Packservice overwint arbeidstekort met innovatieve palletiseerrobot

Met het oog op het nijpende tekort aan medewerkers en de wens om de gezondheid van hun personeel te verbeteren, was Packservice al 7 jaar op zoek naar de perfecte palletiseeroplossing. Hun zoektocht eindigde bij de Smart Palletizer.

De uitdaging: Arbeidstekorten aanpakken en de gezondheid van werknemers verbeteren

Packservice, een toonaangevende co-packing groep actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, stond voor een grote uitdaging: het groeiende tekort aan arbeidskrachten opvangen. Door een gebrek aan medewerkers om de handmatige taken uit te voeren, liepen de operationele kosten op. Bovendien wilde Packservice de gezondheid van hun werknemers bevorderen door het fysiek zware werk over te dragen aan een geautomatiseerde oplossing, zoals een palletiseerrobot. Automatisering was noodzakelijk.

Gedurende 7 jaar werkte Packservice samen met universiteiten en een Duits instituut om de ideale oplossing voor hun palletiseerproces te vinden. Er was al besloten dat de oplossing een cobot moest zijn. Echter, Packservice slaagde er niet in een leverancier te vinden die een cobot en software kon leveren die voldeed aan hun behoeften en gewenste ROI van minder dan 3 jaar. De tot dan toe bekeken oplossingen waren te duur en vergden veel programmering. Dat veranderde toen het instituut waarmee Packservice samenwerkte, hen wees op het bestaan van de oplossing die ze zochten en hen doorverwees naar Smart Robotics.

Packservice still 5

"Ik ben zeer onder de indruk van de Smart Palletizer. De prestaties zijn geweldig. Het biedt ons flexibiliteit, helpt ons ons arbeidstekort op te lossen en verbetert de gezondheid van onze werknemers." - Juan Banuelos, Regionaal Manager, Packservice.

Succesvolle proef en implementatie van palletiseren

In samenwerking met Smart Robotics werd besloten een proef te houden in een van de magazijnen van Packservice in Duitsland. Na deze succesvolle proef werd de Smart Palletizer aangeschaft en wordt sindsdien gebruikt voor het palletiseren bij Packservice. Zoals Juan Banuelos, regionaal manager van Packservice, uitlegt, is de Smart Palletizer de ideale oplossing voor hen. Het heeft Packservice geholpen hun tekort aan arbeidskrachten aan te pakken en door het overnemen van fysiek belastende taken, helpt het de gezondheid van de werknemers te verbeteren. Dit heeft op zijn beurt geleid tot verlaging van de productiekosten en verbeterde efficiëntie en prestaties.

Packservice heeft nu een continu en consistent productieproces dat zowel betrouwbaar als onbemand is, dankzij de implementatie van de Smart Palletizer. De gebruiksvriendelijkheid van de integratie en de samenwerking met Smart Robotics waren uitstekend, waardoor Packservice niet alleen hun problemen kon oplossen, maar ook een positieve ervaring had met hun applicatie. De meest positieve ervaring voor Packservice is de significante verbetering in de gezondheid van hun werknemers en de efficiëntieslag die zij hebben kunnen maken.

Smart Robotics en Gibas werken samen sinds de oprichting van Smart Robotics in 2015. De oplossingen van Smart Robotics zijn gebaseerd op de cobots van Universal Robots. Binnen de FMCG industrie werkt Gibas samen met partners die specifieke oplossingen hebben ontwikkeld voor deze industrie, zoals de Smart Palletizer van Smart Robotics. In de rol van distribiteur en certified training centrum van Universal Robots ondersteunt Gibas Smart Robotics in haar succesvolle samenwerking met eindklanten. Gibas ondersteunt onder meer op het gebied van service en support, kennisoverdracht, nieuwste productintroducties en diverse trainingen zoals de core-, advanced- en safety training van Universal Robots.

Persoonlijke demo aanvragen

Ontdek hoe Gibas u kan helpen met het invullen van innovatieve oplossingen. Laat ons u overtuigen van de voordelen die wij bieden.

Mask Group 50-1